EGZAMIN ÓSMOKLASISTY
W dniach trwania egzaminów tj. 24-26.05.2022r. Sekretariat szkoły będzie czynny od godziny 13:00
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY
W dniach trwania egzaminów tj. 24-26.05.2022r. Sekretariat szkoły będzie czynny od godziny 13:00
Dwudniowy wyjazd w lubelskie....
Wczesnym rankiem 11 maja udaliśmy się w zaplanowaną podróż do Lublina - jednego
z najstarszych miast w Polsce. Pani Julia, prowadząca nasz autokar, zapewniła nam bezpieczny
i komfortowy dojazd - w pierwszej kolejności do Wzgórza Zamkowego. Następnie dotarliśmy
z przewodnikiem do Wzgórza Staromiejskiego by zobaczyć i usłyszeć najciekawsze informacje
o przepięknych i cennych zabytkach Lublina.
Późnym popołudniem dotarliśmy do punktu noclegowego blisko kolejnego zabytkowego miasta wpisanego na listę Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO – Zamościa.
Drugi dzień spędziliśmy również z przewodnikiem , który przekazał nam historię powstania tego miasta – twierdzy kanclerza wielkiego koronnego Jana Zamojskiego tzw. miasta idealnego.
Większość z nas postanowiła tutaj wrócić, by zgłębić tajemnice tego miejsca i dłużej pooddychać klimatem Zamościa.
W drodze powrotnej odwiedziliśmy pewną restaurację, a po wymarzonym posiłku dotarliśmy do mety, a tu już czekali na nas RODZICE!!!!
Uczestnicy wycieczki z klas: 7B, 7C, 6A
Obudź wyobraźnię
Wyobraźnia to wielki zasób – ułatwia rozwiązywanie problemów, analizowanie, szukanie przyczyn i przewidywanie skutków działań. Pozwala oderwać się od rzeczywistości w trudnych chwilach, pomaga w byciu twórczym i kreatywnym. A to są niezwykle ważne kompetencje dla dzieci.
Ale czym tak właściwie jest wyobraźnia?
Wyobraźnia to zdolność do wyobrażania sobie czegoś, do przewidywania, tworzenia różnych wyobrażeń np.“scenariuszy zdarzeń”. Wyobraźnia rozwija się do 3-4 roku życia. Dzięki niej pojawia się np. zabawa symboliczna, czyli zabawa “na niby”. Bez umiejętności wyobrażenia sobie, że patyk jest mieczem, a kamyk żabą trudno jest wkraczać w świat dziecięcej zabawy.
Co ma wpływ na rozwój wyobraźni?
Ogromny wpływ na rozwój wyobraźni u dziecka ma otoczenie, w którym dorasta. Przez otoczenie rozumiemy nie tylko miejsce, ale i ludzi z którymi przebywa, czy interakcje do których jest zapraszane. Większą skłonność do zabaw z wyobraźnią wykazują dzieci, które spędzają dużo czasu na wspólnych zabawach z rodzicami. I tu ważne jest co rodzice proponują, ponieważ wyobraźnie rozwija przede wszystkim:
Zabawa, która angażuje zmysły malucha (dotyk, słuch, wzrok, węch, smak)
Wzajemne opowiadanie różnych wymyślonych historii
Twórcze działanie plastyczne – bez instrukcji
Zabawa “na niby”
Czytanie książek
Nuda
Niewyręczanie w rozwiązywaniu problemów – np. dziecko chce malować farbami, a nie ma pędzelka: tu zamiast podsuwać rozwiązanie, warto zapytać: co możemy wymyśleć, żeby malować bez pędzla? Czy widzisz jakieś opcje? I cierpliwie poczekać na propozycje malucha, a jeżeli pomysł nie będzie możliwy do zrealizowania? Nie krytykujmy – tylko naprowadźmy delikatnie.
Warto też dodać, że wyobraźnia “lubi” pozytywny nastrój, otwartość, swobodę, popełnianie błędów i przestrzeń do zabawy, która umożliwia zrobienie CZEGOŚ z niczego. Nadmiar zabawek i technologii nie jest przyjacielem wyobraźni.
II edycja Gry Miejskiej
„Poznaj grając, graj poznając. Historia Piastowa w wydaniu plenerowym”
Szkoła Podstawowa nr 3 im. Bohaterów Powstania Warszawskiego tradycyjnie już, bo od kilku lat jest organizatorem gier miejskich w Piastowie.
Kolejny raz podczas Dni Piastowa zabawa „Poznaj grając, graj poznając. Historia Piastowa w wydaniu plenerowym” cieszyła się zainteresowaniem młodych ludzi- uczniów piastowskich szkół- z Trójki i Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza oraz społeczności blisko związanych z w/w instytucjami.
Siedemdziesięciolecie uzyskania praw miejskich zobowiązało organizatora do nawiązania w temacie do najważniejszych wydarzeń zapisanych w historii naszego Miasta. W związku z tym zdecydowano o organizacji II edycji Gry.
Mimo, że zaproszono do udziału wszystkie piastowskie szkoły, to ostatecznie wystartowało tylko trzynaście reprezentacji w następujących kategoriach:
- szkoły (klasy siódme, ósme i ponadpodstawowe)
- rodzina.
Uczestnicy mieli w ośmiu punktach Piastowa zdobyć informacje dotyczące przeszłości naszej okolicy, udzielić odpowiedzi, uzyskać wpis wolontariuszy i dostarczyć teczkę z kartą zadań w określonym czasie.
Jury obradowało w składzie:
- Pani Agnieszka Leja- dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3 im. Bohaterów Powstania Warszawskiego
- Urszula Zaorska- nauczycielka w/w szkoły (SP3)
- Monika Szuplewska- nauczycielka w/w szkoły (SP3)
- Franciszek Malczewski- nauczyciel Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. A. Mickiewicza
- Sebastian Malczewski- nauczyciel w/w szkoły (LO)
A następnie ustaliło następujące wyniki:
- w kategorii szkoły:
I miejsce zajęli: Paweł Domański i Stanisław Rama ze Szkoły Podstawowej nr 3
II miejsce przypadło Natalii Polańskiej i Marcie Lewonowskiej z Liceum Ogólnokształcącego im. A. Mickiewicza
III miejsce- natomiast- Janowi Przybyłowskiemu, Patrykowi Zawiślakowi i Filipowi Piechocińskiemu ze SP3
- w kategorii rodzina:
I miejsce- Państwo Purcelewscy (Pani Sylwia z córkami- Zuzanną i Urszulą)
II miejsce- Państwo Dumałowie (Pan Sławomir z córką Zofią)
III miejsce- Państwo Majkowie (Pani Anna i Pan Rafał z córką Zuzanną)
Wszyscy uczestnicy Gry wykonywali zadania z najwyższą starannością. Serdeczne gratulacje należą się wszystkim!
Już teraz zapraszamy do udziału w kolejnej rywalizacji, być może - niebawem.
Powered by aSc EduPage