Nasza szkoła pozyskała dofinansowanie z projektu „Aktywna tablica” dzięki czemu pracownia geograficzna została doposażona w interaktywny monitor. Pozyskany w tym projekcie sprzęt wspomaga nauczyciela geografii w procesie nauczania, sprawia że uczniowie chętniej się uczą, lepiej przyswajają zagadnienia oraz rozwijają swoje zainteresowania. Prezentacje multimedialne i wykonywane w ramach lekcji ćwiczenia interaktywne, urozmaicają jednostkę lekcyjną. Wizualizacja treści podstawy programowej, w sposób ciekawy i efektywny pomaga uczniom nabywać kompetencje oraz systematyzować wiedzę. Daje to nauczycielowi nieograniczone możliwości w szczególności w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego wymaga od nauczycieli efektywnego wykorzystania i nadążania za potencjałem TIK w praktyce szkolnej również w przedmiotach nieinformatycznych. Dzięki zastosowaniu przez nauczyciela narzędzi TIK w edukacji, uczniowie zyskują możliwość dostosowania nauki do indywidualnych potrzeb, mogą tworzyć nowe treści i udostępniać je kolegom oraz innym osobom uczącym się, a także uzyskać dostęp do znacznie szerszego zakresu zasobów edukacyjnych niż te, które zawarte są w ich podręczniku. korzystanie w trakcie lekcji z cyfrowych aplikacji i platform edukacyjnych, Dzięki pozyskanemu sprzętowi wysokiej jakości nauczyciel ma możliwość przeniesienia edukacji w inny wymiar, który w obecnych czasach jest bliższy uczniom i wspiera ich innowacyjną edukację. Na lekcjach geografii wykorzystuję monitor na wiele sposobów. Jest to dla mnie narzędzie pomagające odtwarzać wysokiej jakości materiał audiowizualny. Daje on szerokie możliwości w wykorzystaniu edukacyjnych materiałów wideo i obrazów w wysokiej rozdzielczości po możliwości skorzystania z szerokiej oferty zasobów edukacyjnych ogólnodostępnych w Internecie. Uczniowie z ogromnym zaciekawieniem i otwartością przystąpili do pracy z tym interaktywnym narzędziem. Pod kierunkiem nauczyciela stawiali pierwsze kroki związane z jego obsługą, w trakcie wykorzystania na lekcji ćwiczeń interaktywnych. Sprawdzając swoje umiejętności, wiedzę i zasoby, odkrywali swoje mocne strony. Spotkania z tak wieloma, różnorodnymi narzędziami interaktywnymi zapoczątkowały długofalowy proces wspierania uczniów w obszarach poznawczym, emocjonalnym i społecznym.
Nauczycielki geografii, biologii i przyrody