• mLegitymacja

        • Nasza szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji. mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel.

          Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję papierową dokumentu.

          W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły.

          Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej.

          W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana.

          Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy pilnie poinformować sekretariat szkoły).

          Regulamin SP3 w Piastowie dotyczący wydawania mLegitymacji znajdą Państwo w zakładce „Rodzice-mLegitymacja”

           

          Aby uruchomić mLegitymację należy:

          • Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji (do pobrania ze strony szkoły bądź z sekretariatu). Wnioski prosimy przekazywać do sekretariatu szkoły;

          • Wysłać na adres sekretariatu jako załącznik zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB, podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą;

          • Pobrać Aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin;

          • Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić mLegitymację na urządzeniu.

           

          Wszystkie szczegóły dotyczące funkcjonowania systemu są dostępne na stronie: https://info.mobywatel.gov.pl/dokumenty/legitymacja-szkolna

           

          Wymagania techniczne:

           

          • Telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0. lub IOS (wersja 10.3 lub nowsza)

          • Zainstalowaną aplikację mObywatel pozwalającą na korzystanie z dostępnych w niej dokumentów i funkcji. Aplikacja dostępna jest w sklepach Google Play oraz App Store. Po ściągnięciu i zainstalowaniu należy zapoznać się z podstawowymi informacjami oraz regulaminem aplikacji. Wtedy można już dodawać dokumenty i korzystać z nich w telefonie.

          • Aby aktywować dokumenty w mObywatelu – aplikacji mObywatel najlepiej skorzystać z Profilu Zaufanego.

           

          Profil zaufany jest środkiem identyfikacji elektronicznej, dzięki niemu potwierdzisz swoją tożsamość w Internecie. To klucz dostępu do różnego rodzaju cyfrowych usług online oraz elektronicznych dokumentów tj. mLegitymacja. Jego posiadanie pozwala również w pełni korzystać ze wszystkich funkcji mObywatela.

           

          Z tego filmu dowiesz się, jak uzyskać profil zaufany dla Twojego dziecka w wybranej placówce:

          https://www.youtube.com/watch?v=TBD012Sqk2E

           

          Dowiesz się więcej o aplikacji mObywatel 2.0 na stronie: www.info.mobywatel.gov.pl

           

          Pobierz aplikację mObywatel 2.0 na swój telefon i korzystaj ze wszystkich jej możliwości:

          Google Play - https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.nask.mobywatel&hl=pl&gl=US&pli=1

          App Storehttps://apps.apple.com/pl/app/mobywatel/id1339613469

           

          Proces potwierdzenia ważności mLegitymacji szkolnej może być dokonany na podstawie następujących działań:

           

          Okazanie dokumentu na ekranie urządzenia mobilnego (weryfikacja wizualna tak jak tradycyjnej legitymacji szkolnej).

           

          Prezentowany dokument posiada takie zabezpieczenia jak:

          1. Hologram – kolor hologramu zmienia się przy poruszaniu telefonem;

          2. Element dynamiczny – flaga na ekranie telefonu faluje;

          3. Data wydania legitymacji;

          4. Termin ważności legitymacji – oznaczenie czy legitymacja jest ważna (kolor zielony) czy nieważna (kolor czerwony);

          5. Czas okazania w formacie DD-MM-RRRR oraz czas podany co do sekundy;

          6. Powtarzający się wzór tła;

           

          Weryfikacja funkcjonalna mLegitymacji szkolnej:

          Polega na wykonaniu dowolnej akcji w aplikacji mObywatel lub na okazywanym dokumencie tj.:

          1. Wejście w funkcję „Przekaż” w dolnym menu. Pojawi się ekran z kodem QR oraz elementami graficznymi do weryfikacji: hologram i pulsująca flaga.

          2. Rozwinięcie pola „Nazwa i adres szkoły” na ekranie głównym mLegitymacji,

          3. Wejście w opcję „Więcej” na dolnej belce menu.

           

          Weryfikacja kryptograficzna mLegitymacji szkolnej:

          Osoba weryfikująca sprawdza ważność certyfikatu za pomocą aplikacji mWeryfikator (instalacja aplikacji nie wymaga posiadania Profilu Zaufanego). Aby przekazać dane osobie weryfikującej należy wykonać następujące czynności:

          1. Wybranie funkcji „Przekaż” na dolnej belce menu przez Ucznia.

          2. Pokazanie do zeskanowania kodu QR.

          3. Akceptacja zakresu przekazywanych danych użytkownikowi mWeryfikatora.

          4. Użytkownik mWeryfikatora zobaczy na swoim urządzeniu dane Ucznia — imiona i nazwisko oraz zdjęcie w niskiej rozdzielczości, a także datę weryfikacji (weryfikacja integralności i pochodzenia danych). Może też sprawdzić ważność certyfikatu online (z połączeniem internetowym).

          Regulamin mLegitymacji

          Wniosek o wydanie m-Legitymacji

          Wniosek o anulowanie m-Legitymacji